اخبار سیاسی و اقتصادی ایران

  • ۰
  • ۰

مفهوم آی اس آی ISI



انجام پایان نامه ارشد

آی اس آی چیست

ایزی پیپر ( essaypaper.ir ) : علامت اختصاری ISI به مفهوم موسسه اطلاعاتی علمی است.این مجموعه در دهه ۱۹۵۰ توسط گارفیلد تاسیس شد.
موسسه اطلاعات علمی Institute for Scientific Information)

بانک اطلاعات ISI مرکزی جهت فهرست نمودن و پوشش دادن کامل مهمترین مجلات علمی انتشار ه در جهان به منظور تبادل اطلاعات بین محققان مختلف است . شمار مجلات ISI ثابت نیست. یک مجله احتمالا در زمان٬ از مجلات ISI محسوب شود٬ ولی به کاهش بار علمی٬ بعداً از لیست مجلات ISI کنار گذاشته شود. در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰۰ مجله٬ در لیست ISI قرار دارند. هر ساله ۲۰۰۰ مجله مورد بررسی قرار می گیرد حدود ده درصد آنها به لیست ISI اضافه می شوند.
هر مجله علمی قبل از گزینش شدن فهرست شدن در ISIیکسری مراحل بررسی را پشت سر می گذارد. ازعبارت عوامل مورد ارزیابی رعایت استانداردهای بانک اطلاعاتی ISI ،کمیته علمی منتخب مجله، تنوع بین المللی مقالات چاپ شده در آن، نشر به موقع مجله و اهمیت نشرآن است . ضروری به ذکر است که هیچ یک از این عوامل به تنهایی مورد ارزیابی بررسی قرار نمی گیرد بلکه با تحلیل مجموع عوامل امتیاز کلی داده خواهد شد.
موارد بررسی مجله

از عبارت موارد ی که در بررسی مجله مورد توجه قرار دارد این است که عنوان مقالات، چکیده و کلمات کلیدی بایستی به زبان انگلیسی باشد همچنین پیشنهاد می شود که منابع به زبان انگلیسی نوشته شوند. اگر چه اطلاعات علمی مهم به همه زبانها به چاپ می رسد ولی موارد ذکر شده باید به زبان انگلیسی باشد تا تحت داوری بررسی ISI قرار گیرد زیرا بررسی کنندگان مجلات علمی در ISI نمی توانند عناوین منابع بکاررفته در مقالات را به زبان انگلیسی ترجمه کنند. داوری علمی تخصصی مقالات چاپ شده در مجله بوسیله داوران نام آشنای علمی از عبارت عمده ترین موارد مورد توجه بررسی کنندگان است که گویای اعتبار غنای علمی مجله است.
مفهوم آی اس آی (ISI)

علامت اختصاری ISI به مفهوم موسسه اطلاعاتی علمی است.این شرکت در دهه ۱۹۵۰ بوسیله گارفیلد تاسیس شد.در سال ۱۹۹۲ ، امتیاز موسسه ISI بوسیله شرکت تامسون خریداری شد از آن پس Thomson ISI جهت آن انتخاب شد.
SCI Science Citation index

علامت اختصاری SCI به مفهوم بانک اطلاعاتی DVD است که دستیابی به چکیده ها و لیست منابع را از بین ۳۷۰۰ مجله پزشکی فنی و علمی میسر می نماید .
SSCI Social science Citation index

این علامت اختصاری به مفهوم یکراهنمای دسترسی به اطلاعات علمی به شکل CD-ROM و به صورت آنلاین از طریق Web of science است دسترسی به چکیده های ۱۷۰۰ مجله در رشته های علوم اجتماعی چکیده های ۳۳۰۰ مجله علمی فنی و پزشکی را میسر می نماید .
AxHCI Arts Humanities Citation Index

این علامت اختصاری به مفهومراهنمای مشابه با فوق است که دسترسی به چکیده های ۱۱۳۰ مجله در رشته های علوم پایه و علوم اجتماعی را میسر می نماید .
مفهوم Web of science

این اصطلاح به مفهوم سیستم اطلاع رسانی تامسون است که حاوی ACHCI , SCCI است و ۸۷۰۰ مجله را پوشش میدهد.و همچنین بانکهای اطلاعاتی MEDLINE ISI Proceedings ,BIOSIS هم در این زمینه ارائه میشوند.
JCR

مجموعه اطلاع رسانی است که گزارشهای سالانه را بوسیله شرکت تامسون در مورد مقایسه و بررسی مجلات ارائه می شوند را در بر دارد که در ماه ژوئن هر سال انتشار میشوند.
ISC چیست؟

ISC یا همان پایگاه استنادی علوم تکنولوژی که شبیه ISI مقالات پژوهشگران است که خوشبختانه در ایران چنین پایبرخی تاسیس شده است وهم اکنون به کار می پردازد.

  • ۹۵/۰۲/۳۱
  • سروش عاشوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی